Megbízáskötés

Megbízáskötés

Hogyan hozz be ingatlant?

Tippek & trükkök a Rock Home mentoroktól

Ajánlói rendszer

Fontos, hogy a köztudatba kerülj. Tudják az ismerőseid, rokonaid, hogy ingatlanközvetítéssel foglalkozol?

Kommunikáld a Facebook-on, Instán, hogy mivel foglalkozol, hogy ajánlhassanak azoknak, akik eladják, vagy keresik otthonukat.

  • az elégedett ügyfelekből lesznek az ajánlóid
  • az ajánlásokból születnek a legjobb prémium szerződések
  • add tudtára ismerőseidnek, hogy mivel foglalkozol
  • mindig legyen nálad névjegykártya
  • rendszeresen kommunikálj a facebookon, hogy a köztudatban maradj
  • mindig kérj véleményt ügyfeleidtől a munkádról
  • kérd meg elégedett ügyfeleidet, hogy ajánljanak ismerőseiknek az ingatlan ügyleteikkel kapcsolatban

Hideghívás

A hideghívás célja a kijutás, azaz időpont egyeztetése a lakás megtekintésére. A leghatékonyabb módszer a portfólió építésre. A hideghívás sokak számára rémisztő lehet, pedig kellő elméleti háttérrel, és erre irányuló gyakorlattal gyorsan lehet fejlődni, és a napi egy kijutást elérni.

  • árassz nyugalmat az ügyfél felé
  • mindig tedd fel a fontosabb kérdéseket
  • szánd rá a szükséges időt, és ne hagyd magad kizökkenteni
  • készülj fel az ingatlanból, amit hívsz
  • mindig rögzítsd vissza a hívásod sikerességét
  • sikeres időpont esetén mindig küldj üzenetet a tulajdonosnak a megbeszéltekről
  • figyelj és kezeld a tulajdonos kifogásait
  • küldj bemutatkozó anyagot, ha nem sikerül kijutni
  • a nem nem neked szól, hanem a lehetőségnek, amit adni tudsz.

Facebook csoportok

Nagyon felkapott lett a Facebook-on való hirdetés. Remek lehetőség frissen meghirdetett ingatlanok behozatalára. Nagyon sok csoport jött létre terület, illetve az ingatlan típusa szerint. Érdemes több csoportba is becsatlakozni és ott hirdetni, vagy az ott hirdető lakástulajdonosokkal felvenni a kapcsolatot.

  • célirányosan keress már létrehozott csoportokat az általad preferált területkere
  • csatlakozz minél több ilyen csoporthoz és figyeld a meghirdetett ingatlanokat
  • csekkold mindig az eladó/hirdető profilját, sok mindent le lehet innen szűrni
  • nézz utána, hogy hirdet-e esetleg más felületen is
  • tegyél fel kérdést az ingatlannal kapcsolatban, juss minél több infóhoz
  • szerezd meg az elérhetőségét és vedd fel vele a kapcsolatot

Farmolás

Az a technika, amikor felkutatod az eladó ingatlanokat. Legismertebb módja a kopogtatás.

Figyelhetjük a kirakott eladó táblákat, azokat felhívva is értékes megbízásokat tudsz kötni.

  • érdemes lefotózni a kirakott eladó táblát és hozzá az utca/házszámot is
  • egyből felhívhatod a helyszínről, így látod közben a környezetet is, vagy rögzíts magadnak egy naptár eseményt, nehogy később elfelejtsd
  • a nálad lévő szórólapokkal építs kapcsolatot az ott lakókkal
  • alakíts ki jó kapcsolatot a közös képviselővel, kérdezd meg, hogy tud-e eladási szándékról

Szórólapozás

Érdemes figyelni az üzletekbe, illetve a társasházak hirdetőtáblájára kirakott hirdetéseket is. Sokszor ezeket a tulajdonos még nem hirdette meg online portálon, így a gyors megkeresésükkel beelőzheted a konkurenciát.

  • lehetőleg minden nap szórólapozz, használd ki a várakozási időt a bemutatók és felvételek között
  • legyél kreatív, szólítsd meg másképp az ügyfeleket, mint a konkurenciád
  • a profi - grafikus által szerkesztett - szórólap bizalmat áraszt az ügyfelek felé, ne érd be kevesebbel
  • a szórólapokat helyi újságokban/reklámújságokban kézbesítve is terjesztheted a postán kötött megállapodással

Üzenőfalak

Minél figyelemfelkeltőbb a szórólapod, annál hatékonyabb. Tűnj ki a többi közül! Válasz színes papírt, legyen megragadó a megszólítás.

Bármerre mész, mindig legyen nálad szórólap, és szórd is be a környező ingatlanokat.

  • mindig nézd meg a társasházak hirdetőtábláit
  • vásárláskor célszerű ellenőrizni az üzenőfalakat
  • járj nyitott szemmel, az utcán kihelyezett vitrineket is érdemes szemügyre venni
  • keresd a lehetőségeket a plakátod vagy szórólapod elhelyezésére (állapodj meg erről a fodrászüzletben, trafikban, stb.)

A minőségi portfólió

Kizárólag a behozott ingatlanok ár/érték aránya alapozza meg

Prémium képzés

Változnak az idők és változik a piac is, de egy valami változatlan ebben a szakmában: a tulajdonos elvárása felénk – szakértőként, őt képviselve az adott helyzetből a legtöbbet kihozni. Ez a kizárólagos megbízási tréning célja és értelme is.

Gondold át, hogy minden érvet elmondtál-e?

Kezelted-e az ügyfél félelmeit?

Tudd, hogy miért jó az ügyfélnek és neked, ha prémium megbízást kötsz.

Felesleges köröktől kíméled meg magad. Egy rosszul árazott ingatlan, vagy kötekedő ügyfél csak megnehezíti a munkád.

Hideghívó reggelek

A szakmánkban az egyik legnagyobb mumus a hideghívás. Hiszen ki szereti azt hallani a vonal másik végén, hogy ránk csapják a telefont. A Rock Home ezért megalkotott egy tréninget, ahol a képzés végeztével nincs elengedve a kezed.

Egyeztess időpontot és mond el a tulajdonosnak, hogy miért nem jó neki ez. Kösd be prémiumba!

A „nem” nem neked szól, hanem a lehetőségnek, amit te adsz az ügyfélnek.

Ismerd az ingatlan árakat azon területen, ahol dolgozol. Tájékozódj az ingatlanpiaci helyzetről. Legyél képben az adózással és a jogi ismeretekkel.

Színvonalas ingatlanhirdetés

A megfelelő hirdetés szövegének megfogalmazásához és szerkezeti felépítéséhez gondoljuk át, hogy mit szeretnénk, hogy lássanak az ingatlankeresők, amikor először pillantják meg a hirdetésünket.

Minőségi képek

Az érdeklődők figyelmét először a fotók keltik fel, arra ösztönzik a vevőt, hogy személyesen is megnézzék a hirdetésben szereplő lakást. Egy szép fotósorozat elérheti, hogy vevő látatlanul is beleszeressen az ingatlanba.

  • legyen rend az ingatlanban, egy kis dekoráció, egy csokor virág csodákra képes
  • minél több fény áradjon a helyiségbe, eszerint válassz napszakot a fotózásra, lehetőleg ne villanynál, hanem természetes fényben készítsd a képeket
  • lehetőleg mindig fekvő nézetben fotózz
  • a képeken látszódjanak a térkapcsolatok és a nyílászárók
  • igyekezz vízszintesen tartani a fényképezőt/telefont, használhatsz ehhez segédvonalakat

Informatív leírás

Legyél kreatív és add önmagad!

Ne írj hosszú körmondatokat, mert nem fogják megérteni a mondanivalódat.

  • a legfontosabb jellemzőkkel kezdd, emeld ki az elején a lényeget
  • tegyél fel kérdést, és add meg rá a választ is
  • szólítsd meg a célközönséged
  • használj figyelemfelkeltő szavakat
  • írj pár sort a környékről/városrészről
  • legyél kreatív, de ne vidd túlzásba, a cél a korrekt, alapos tájékoztatás

Alaprajz készítése

Az alaprajz célja, hogy megmutassa az érdeklődőnek a térkapcsolatokat, olyan, mint egy térkép. A jó alaprajz informatív, átlátható.

  • tartalmazza a helyiségek elnevezését
  • szerepel rajta a helyiségek mérete
  • jelzi az ajtók és ablakok elhelyezkedését
  • ügyelj a helyes arányokra, ha nem méretpontos az alaprajz
  • tüntesd fel a tájolást is
  • legyen profi, erre a célra kitalált alkalmazással készítsd

3D Virtuális túra

A 3D virtuális túra valósághűen át tudja adni az ingatlan hangulatát, hiszen a legkisebb sarkokba is bepillantást nyerhet az érdeklődő. A segítségével méretarányosan érzékelheted a terek formáját, elrendezését.

  • legyen rend az ingatlanban
  • engedj be minél több fényt a helyiségekbe
  • állítsd be az ajtókat
  • a túra alatt maradjon érintetlen az ingatlan

Konkurenciaelemzés készítése

Nézd meg egy helyen az aktuális hirdetési árakat, valamint a tényleges eladási árakat, és készíts egyedi elemzést az ügyfeleid számára!

Ahhoz, hogy a startégiád sikeres legyen, szükség lesz egy Rock Home által fejlesztett bővítményre, melynek köszönhetően a legnépszerűbb hirdető portálokról egy kattintással másolhatsz be ingatlanokat az Origo rendszerébe. Ezekre az ingatlanokra a hirdetési ár meghatározásához lesz szükség.

Amennyiben még nincs letöltve a bővítmény a gépedre, kattints az alábbi gombra, és kövesd a Rock Home Grabber letöltési útmutatót!

Rock Home Grabber letöltése

A konkurencia elemzéseket kizárólag az Origo rendszerében tudod összeállítani. A tableten a már összerakott elemzésen tudod végig vinni az ügyfelet, vagyis az elemzés prezentációs módját éred el.

Az elemzés készítésekor mindenképp ügyelj arra, hogy kizárólag konkurens ingatlanokat válassz ki a hirdetési ár meghatározásához, ügyelve arra, hogy az ingatlanok ugyanabban a város/városrészben helyezkedjenek el és hasonló állapotúak legyenek.

A CMA ingatlanok az elmúlt 6 hónap eladásainak adatbázisát tartalmazzák, itt is figyelj arra, hogy olyan ingatlant válassz, ami a négyzetméterár x az ingatlan alapterülete alapján az általad valósnak tartott, várható eladási árat tükrözik.

Nézd meg a konkurencia-elemzés készítésről szóló tutorial videót!

Főbb lépések:

  • ügyfél rögzítés
  • ingatlan paraméterek rögzítése
  • ingatlan.com ingatlanok bemásolása
  • Tinder ingatlanok összeállítása
  • CMA ingatlanok összeállítása
  • elemzés tesztelése a tableten